Cyprus Theatre Organisation

Βασίλης Νικολαΐδης

Σπουδές: Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Θεατρολογία στη Σορβόννη, στο Παρίσι, με ειδικό θέμα τη σκηνοθεσία όπερας. Το 1982 δημοσιεύτηκε το βιβλίο του «Μαρία Κάλλας, οι μεταμορφώσεις μιας Τέχνης», το οποίο επανεκδόθηκε το 1995. Το 1985 αρχίζει να σκηνοθετεί, κυρίως μουσικά έργα. Από το 1991 συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή, από το 1993 με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από το 1995 με τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., από το 2000 με το Εθνικό Θέατρο, από το 2004 με το Κ.Θ.Β.Ε. Μέχρι σήμερα έχει σκηνοθετήσει περί τα 85 έργα κάθε είδους, από μονόπρακτα μέχρι Μεγάλες Όπερες. Το 1998, η παράστασή του «Η τύχη της Μαρούλας κι ο Μπαρμπαλινάρδος» των Κορομηλά- Κόκκου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης) τιμήθηκε με το «Βραβείο Κριτικών». Το 2000 τιμήθηκε με το Βραβείο σκηνοθεσίας «Κάρολος Κουν», για την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη (Εθνικό Θέατρο, Επίδαυρος). Από τον Οκτώβριο του 2007 έως τον Σεπτέμβριο του 2014 διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου. Από το 1984 ως το 2006 εργάστηκε ως παραγωγός μουσικών εκπομπών στο Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ. Εργάστηκε επίσης ως μουσικός παραγωγός, στην ΕΡΤ2 και στον «9,84». Από το 1988 άρχισε να σκηνοθετεί στο ραδιόφωνο. Διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. της Ε.Λ.Σ. (1994), καθώς και μέλος του Δ.Σ. του Αετοπούλειου Πολιτιστικού Κέντρου Χαλανδρίου, ως υπευθυνος καλλιτεχνικού προγραμματισμού. Υπήρξε βοηθός σκηνοθέτη του Ζιλ Ντασέν στον Γλάρο του Τσέχωφ (Εθνικό Θέατρο, 1988). Επιμελήθηκε τα προγράμματα της Ορχήστρας των Χρωμάτων του Μάνου Χατζιδάκι, όσο εκείνος την διηύθυνε. Έχει γράψει δεκάδες μουσικών και θεατρικών άρθρων σε περιοδικά, όπως το «Τέταρτο»(όσον καιρό το διηύθυνε ο Μ. Χατζιδάκις), «Ήχος hi- fi, «Oπτικοακουστική», «Δίφωνο». Έχει επιμεληθεί πολλές εκδόσεις δίσκων με αρχειακό υλικό για τις εταιρίες «Σείριος», «Sony», «Λύρα», «Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο». Έχει διδάξει υποκριτική σε νέους τραγουδιστές στα ωδεία: «Athenaeum» και «Φίλιππος Νάκας». Σήμερα διδάσκει υποκριτική, στη δραματική σχολή: «Μαίρη Βογιατζή - Τράγκα». Συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ΘΟΚ.